29 Nisan 2011 Cuma

En Bilinen Marka: "Turkcell"

Yorum Bırakın
ACNielsen''in 1994 yılından bu yana yaptığı ''Marka Araştırması''na göre, Arçelik, en çok anımsanan markalar sıralamasında yine ilk sırada yer aldı.

Tüketicilere hiçbir kategori hatırlatması yapılmaksızın akıllarına ilk gelen markanın hangisi olduğu sorulduğunda, her dört kişiden biri Arçelik markasını söyleyerek Arçelik''in en çok hatırlanan markalar sıralamasındaki birinciliğini değiştirmedi. Arçelik, ilk hatırlanan firma, en yakın hissedilen marka, bulaşık makinesi, çamaşır makinesi, buzdolabı, şofben ve televizyon kategorilerinde de birinci sırada yer aldı. En çok hatırlanan markalar sıralamasında 2003 yılında ikinci sıraya yerleşen Ülker, geçen yıl da ikinciliği kaptırmadı. Yabancı marka bilinirliği kategorisinde ise Nokia, Nescafe ve Coca-Cola''dan sonra Türklerin aklına ilk gelen marka Turkcell oldu.

Herhangi bir kategori belirtemeden sorulan ''ilk hatırladığınız firma'' sıralamasının lideri yine Arçelik olurken, Sabancı ikinci sırada yer aldı. Sabancı Holding, 2004 yılında yüzde 5.3 yüzdesine sahipken 2005''te hatırlanma oranı yüzde 4.3''e düştü. 2003 yılında ikinciliği Sabancı''ya kaptıran Koç Holding ise bu sıralamada yüzde 4 oranla üçüncülüğünü korudu. 3 ve 4. sıralarda ise Beko ve Ülker bulunuyor. Beko, geçen yıl 1.9 olan hatırlanma oranını 2.4''e çıkardı. Aynı puana sahip olan Ülker''in anımsanma oranı bir önceki yıl yüzde 2.7 idi.

2005''TE PARLAYANLAR

2005 yılında parlayan markalar sıralamasında sabun kategorisinde Hacı Şakir, yüzde 9.7''lik değişimle ilk sıraya oturdu. Ardından çay kategorisinde Çaykur ve mayonez kategorisinde Tat, en yüksek değişim gösteren ve parlayan markalar olarak öne çıkarken, Dalin, Nokia, Shell, Tylol Hot geçen yıl parlayan markalar arasına girdi. Kategorilere göre lider markaların belirtilme oranlarına bakıldığında, cep telefonu kategorisinde Nokia yüzde 75.2 ile öne çıktı. Bu sıralamada hazır kahvede Nescafe, gazlı meşrubatta Coca-Cola, GSM operatöründe Turkcell, sigarada Marlboro, diş macununda ise İpana öne çıkan markalar oldu.

Kategorilerinde lider markalar olmalarına karşın belirtilme düzeyleri en düşük olan kategori ve markalara sıralamasında ise anti romatizmal ilaç kategorisinde Voltaren en düşük belirtilme düzeyine sahip lider marka olurken, ardından kedi-köpek maması kategorisinde Whiskas, hazır giyimde Sarar bulunuyor.

Avşar yine birinci

2004 yılında araştırmaya eklenen ''marka olmuş sanatçılar'' sorgulamasında Hülya Avşar, ilk sıradaki yerini, oranını artırarak korudu. Araştırmaya katılan her üç kişiden biri ise Türkiye''de marka olmuş bir sanatçı olmadığını belirtmesine karşın yüzde 18.5 puan alan Avşar''ı yüzde 14 ile İbrahim Tatlıses, 8.3 ile Tarkan izledi. Seda Sayan, Sezen Aksu ve Orhan Gencebay''ın aldığı oranlar yüzde 1-2 düzeyinde olmasına karşın listede yer aldılar.

Araştırma nasıl yapıldı?

1994 yılından bu yana ACNielsen tarafından tüketicilerin anımsadıkları ''ilk markayı'' belirlemeyi amaçlayan araştırmaya 2005 yılında beş yeni kategori eklendi. 108 farklı başlıktan oluşan araştırma, İstanbul, Ankara ve İzmir''de değişik yaş, cinsiyet ve sosyo-ekonomik statüye sahip bin 411 denekle görüşülerek gerçekleştirildi. Belirli ürün gruplarında 10 yaş üstü denekler veya sadece kadın deneklerle görüşmeler yapıldı.

0 yorum:

Yorum Gönder

Yazdığınız yoruma cevap yazıldığında haberdar olmak için yorum formunun sağ alt köşesinde bulunan E-posta yoluyla abone ol linkine tıklayabilirsiniz.