10 Ağustos 2012 Cuma

Silinen dosyalar nereye gidiyor?

Yorum Bırakın
Merhabalar;
Bilgisayara indirdiğimiz herhangi bir şey diğer dosyalara "sen çekil oğlum şuraya burası benim yerim" deyip kendine yer açmayı biliyor. Bir çok şeyi klasörlerce arşivleyip saklayan insan çoktur. Fakat ben bunlardan değilim, genelde sadece .psd uzantılı dosyaların yedeklerini bir kenarda tutarım. Ayriyetten çok fazla oluşturduğum notepad dosyam var. Şu sıcaklarda harddisk yanarsa ne yapacağım bilemiyorum. Yedek almaktan öyle nefret ediyorum ki...

Çok fazla yedek almadığım için dosya silerken de çok fazla sıkıntı yaşamıyorum. Fakat yanlış dosyayı silen bir çok insan var sanırım ki Google'da silinen dosyaları geri getirme diye arattığımızda karşımıza bir çok website ve bu websitelerin sunduğu yazılımlar çıkıyor.

Eee, peki sildiğimiz belgeleri geri getirebilen yazılım varsa sildiğimiz dosyaların yedekleri bilgisayarımız da mı duruyor? O değilde sildiğimiz veriler nereye gidiyor? Belkide bir veriyi silerken beklememizin sebebi de budur. Silmek kelime olarak kolay bir kelime de, bilgisayardan veriyi sildiğimiz zaman harddiskte yer kaplamayacak şekilde nereye gidiyor bu veriler, hemde istediğimiz zaman geri getirebileceğimiz şekilde?

Gerçekten bu sorunun yanıtını çok merak ediyorum, bilgisayarımdan sildiğim veriler nereye gidiyor yahu?


0 yorum:

Yorum Gönder

Yazdığınız yoruma cevap yazıldığında haberdar olmak için yorum formunun sağ alt köşesinde bulunan E-posta yoluyla abone ol linkine tıklayabilirsiniz.